Predstavitev Mreže Izvorno slovensko na sejmu Alpe-Adria

Prva javna predstavitev Mreže teritorialnih kolektivnih blagovnih znamk vzpostavljenih po modelu Izvorno slovensko (krajše Mreža Izvorno slovensko) je potekala na Gospodarskem razstavišču v Ljubljani med 31. januarjem in 3. februarjem 2024. Člani Mreže Izvorno slovensko so na skupnem razstavnem prostoru v Marmorni dvorani / B obiskovalcem predstavljali certificirano ponudbo, in sicer:

– pridelke in živilske izdelke,
– rokodelske ter izdelke unikatnega in industrijskega oblikovanja,
– jedi in pijače, postrežene na gostinski način,
– nastanitvene kapacitete,
– gastronomske in druge prireditve,
– vodena doživetja in
– ambasadorje TKBZ po MIS,


ki je vključena v 14 teritorialnih kolektivnih blagovnih znamk vzpostavljenih po modelu Izvorno slovensko:

  • Belokranjsko,
  • Blejski lokalni izbor,
  • Bohinjsko,
  • Brežice izbrano,
  • Dobrote Dolenjske,
  • Idrija izbrano,
  • Iz Doline Soče,
  • Jeruzalem Slovenija,
  • Naše najboljše,
  • Okusiti Laško,
  • Okusi Rogle,
  • Sevnica premium,
  • Srce Slovenije,
  • Vrhunsko Kranjska Gora.

V petek, 2. februarja 2024, ob 10.00, pa je v dvorani Urška 3+4 potekalo predavanje z naslovom Pomen certificiranja za razvoj kakovosti destinacije.

Razvoj in povezovanje teritorialnih kolektivnih blagovnih znamk vzpostavljenih po modelu Izvorno slovensko (TKBZ po MIS) so predstavili:
• Klemen Langus, direktor Turizma Bohinj, predsednik Mreže TKBZ po modelu Izvorno slovensko
• prof. dr. Janez Bogataj, častni predsednik Akademije Izvorno slovensko
• dr. Tanja Lešnik Štuhec, ProVITAL d.o.o., avtorica modela Izvorno slovensko in delovna predsednica Akademije Izvorno slovensko
• dr. Jana Vilman, članica Akademije Izvorno slovensko
• Maja Pančur, koordinatorica Mreže TKBZ po MIS
• mag. Ilona Stermecki, Pohorje Turizem d.o.o., delovna podpredsednica Akademije Izvorno slovensko

Pri tem so poudarili, da so teritorialne kolektivne blagovne znamke orodje trajnostnega in družbeno odgovornega razvoja in trženja destinacij z jasno vizijo prihodnosti, podkrepljeno s strateškimi razvojnimi in trženjskimi cilji, ukrepi in aktivnostmi. In predstavili, kako celovito povezani deležniki z namenom ustvarjanja visokokakovostne ponudbe območja gradijo prepoznavno lokalno dodano vrednost gastronomije destinacije.

Mreženje v procesu ustvarjanja vrednosti za oblikovanje, trženje, prodajo in evalviranje avtentičnih zelenih doživetij s certifikatom teritorialne kolektivne blagovne znamke ima izjemne sinergične in multiplikativne učinke ter moč razpršitve prihodka v destinaciji oziroma regiji. S tem se dodaja vrednost po celotni verigi vrednosti zelene certificirane ponudbe po modelu Izvorno slovensko, tudi izven turistične dejavnosti.