Pot št. 23: Feldban
POHODNE IN KOLESARSKE POTI
Zgodba o feldbanu sega v čas 1. svetovne vojne. V šesti soški bitki avgusta 1916 je italijanska vojska potisnila avstro-ogrsko vojsko na levi breg Soče in s tem prekinila njeno oskrbovanje po Bohinjski železniški progi. Preostale železniške proge niso omogočale zadostne oskrbe bojišč, potrebovali so dodatne poti oskrbe.
Avstro-ogrska vojska je za potrebe oskrbe svojih enot na soškem bojišču in Banjški planoti pospešila gradnjo novih odsekov ozkotirnih železnic – feldbanov. Bojišče so povezali z železniško postajo južne železnice v Dolnjem Logatcu, kjer je bilo večje vojaško skladišče.
Feldban je od Dolnjega Logatca do Godoviča potekal po cesti, dolgi 17 km. Od postaje v Godoviču se je proga nadaljevala v smeri proti Črnemu Vrhu. Na Cestnikovem ovinku se je proga razdelila na dva kraka: prvi je potekal skozi Črni Vrh in Zadlog proti Lokvam v Trnovskem gozdu in je bil dolg 56 km, drugi pa proti Idriji. Tega so v letu 1917 podaljšali do Straže in po predvidevanjih do Dolenje Trebuše. Ta del je v celoti meril 55 km.
Najbolj zahteven odsek proge od Godoviča do Idrije v dolžini 12 kilometrov s 300-metrsko višinsko razliko in 25-metrskim predorom so zgradili v rekordnem času od 1. do 30. septembra 1916. Obratoval je dobro leto dni, in sicer od julija 1916 do 24. oktobra 1917 oziroma do preboja soške fronte pri Kobaridu.
OBVESTILO: Zaradi podrtega drevja na poti po Feldbanu, se vodeni pohodi do nadaljnjega ne izvajajo. Odsvetujemo tudi samostojne pohode.