15 Iz Idrije do Gor - tovorna pot živega srebra

Zahtevnost: zahtevna

Višinska razlika: 505 m

Zemljevid in vodnik:

Izlet iz Idrije do Gor je vsekakor najlepše opraviti peš. Začnete v Idriji, in sicer pri policijski postaji. Mimo Kumra se po slovenski planinski poti dvignete na Malo ravan. Steza je vseskozi vrezana v nadvse lepe pisane konglomeratne kamnine. Iz Male ravni lahko nadaljujete po stezi navzgor do Velike ravni in naprej na Gore, lahko pa zavijete proti Stajam. Če se odločite za drugo možnost, pridete pod Kovačevim Rovtom na glavno cesto, ki poteka po nekdanji tovorni poti iz Idrije proti Vrhniki. Več stoletij so po njej v Idriji pridobljeno živo srebro s konji tovorili do »pristanišča« na Ljubljanici, v obratni smeri so tovorili žito in druge potrebščine za rudarsko mesto. S Kovačevega Rovta se vam odpre edinstven pogled na idrijsko kotlino in Idrijo, ki je prav z nobene razgledne točke ne morete zaobjeti v celoti. S Kovačevega Rovta pa se vam odkrijejo tudi poselitve po ozkih stranskih grapah. Prav gotovo je pogled še posebno imeniten ponoči.

S Kovačevega Rovta se povzpnete do 'Albince' in nato po stezi skozi odlične gobarske terene iz tufskih kamnin (vulkanski pepel) do cerkvice sv. Marije Magdalene na Gorah. Vas Gore se ponaša s poltisočletno zgodovino. Prvotna manjša cerkvica je bila pozneje poslikana s freskami. Po ogledu Gor nadaljujete pot po cesti do Rebra, kjer se ponovno priključite „tovorni poti“, ki vas po strmi in vijugavi cesti popelje do Idrije.

Vreme

NED
PON
TOR

6 / 22 °C

15 / 23 °C

14 / 24 °C

Elektronska obvestila

Želite biti obveščeni o novostih in dogodkih?

Geopark Idrija je družaben

Sledite nam na družabnih omrežjih #geoparkidrija